Süt veren annelere beslenme tüyoları

Katılım
31 Eki 2023
Konular
399
Mesajlar
616
Tepkime puanı
2
Çevrimiçi zaman
0
Ticaret
0 / 0 / 0
Anneler bebeklerini sütleriyle besledikleri sürece, bağışıklık sisteminin gelişimi başta olmak üzere pek çok konuya direkt olarak olumlu etki ederler. Fakat tüm bu süreçte anneler kendi beslenmesine dikkat etmek zorundadır.

– Sıvı alımında günde ortalama 10-12 bardak su, bitki çayları, az şekerli veya şekersiz komposto ve meyve suları, limonata ve süt gibi hafif doğal içecekler tercih edilmeli.

– Kalsiyum yönünden zengin olan süt, yoğurt ve peyniri belirtilen miktarlarda düzenli olarak tüketin. Süt tüketilemiyorsa sütlaç ve muhallebi yenebilir.

– Her gün bir adet yumurta ve bir porsiyon etli sebze yemeği veya kuru baklagil yemeye özen gösterin.
– Omega yağ asitlerinden zengin gıdaların tüketiminin artırılması anne sütünün bu yağ asitleri içeriğini zenginleştirir. Özelikle balık, protein değeri ve omega-3 içeriği bakımından zengin bir besindir ve bu dönemde tüketimine ağırlık verin.

– Kuru fasulye, nohut, mercimek ve bulgur karışımı yemekleri, portakal, mandalina, domates, maydanoz, yeşil biber, taze soğan gibi C vitamini yönünden zengin sebze ve meyvelerle birlikte sık sık tüketin.

– Vitaminlerin zengin kaynağı olan taze meyve ve sebzeleri her öğünde düzenli olarak yiyin.
– Mutlaka iyotlu tuz kullanın. Çünkü iyot eksikliği ana rahmindeki bebeklerde zeka geriliğine yol açıyor. Emzirme döneminde de bebeğin tek iyot kaynağı anne sütü olduğu için iyot desteğine devam edilmesi gerekiyor. Süt veremeyen anneler için bebeğin iyotlu formüllerle desteklenmesi gerekiyor.

– Çay, kahveyi günde iki kez tüketebilirsiniz. Fazla içilen çay, kahve ve koladan kafein süte geçerek bebeğin sağlığını olumsuz etkiler. Demir emilimini engellediği düşünülerek yemek sırasında ve yemekten hemen sonra çay-kahve alınmamalı. Bunun yanında demir emilimini kolaylaştırdığından C vitamininden zengin taze meyve suyu uygundur. Çayı tercih edecekseniz, ikindi ve kuşluk gibi öğün aralarında yani yemek yedikten bir-iki saat sonra için.

– Sebzelerin, makarna ve eriştenin haşlama sularını dökmeyin. Kuru fasulye, nohut ve barbunya gibi baklagilleri iyice yıkadıktan sonra ıslatın. Bu suyu dökebilirsiniz. Ancak bebek için önemli olan bazı vitaminleri içerdiğinden haşlama suyunu dökmeyin.
– Et, tavuk, balık, yumurta, karaciğer, dalak, böbrek gibi sakatatlar, ceviz, badem gibi kuruyemişler, üzüm, kayısı, erik, pestil gibi kurutulmuş meyveler, kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi kuru baklagiller, pekmez ve yeşil yapraklı sebzeler demir yönünden zengin yiyeceklerdir. Günlük beslenmede sık tüketilmesinde fayda vardır.
– Salam, sosis, sucuk gibi katkı maddesi içeren besinlerden uzak durun.

– Demir yönünden zengin yiyeceklerle birlikte C vitamini kaynağı olan domates, biber, maydanoz, kıvırcık gibi taze sebze ve portakal, greyfurt, çilek gibi meyvelerin alınması demir emilimini artırır.
– Günlük beslenmesinde et tüketimi az olan anneler, protein ihtiyacını karşılayabilmeleri için bol bol yumurta tüketmeliler
 
Ana Sayfa Kayıt Ol Giriş Yap
Üst