Geometrik dönüşümler, bir şeklin veya nesnenin konumunu, yönünü veya boyutunu değiştiren işlemlerdir. Temel dönüşümler arasında öteleme (kaydırma), yansıtma (simetri) ve döndürme (rotasyon) bulunur. Öteleme, bir şeklin belirli bir yönde ve belirli bir mesafede yer değiştirmesidir. Şeklin boyutu ve yönü değişmez. Yansıtma, bir şeklin bir doğruya (simetri ekseni) göre aynadaki görüntüsünün alınmasıdır. Şeklin boyutu değişmez ancak yönü tersine döner. Döndürme ise bir şeklin sabit bir nokta (dönme merkezi) etrafında belirli bir açıyla döndürülmesidir. Şeklin boyutu değişmez ancak konumu ve yönü değişir.
Bu dönüşümler, sadece geometride değil, bilgisayar grafikleri, animasyon, robotik ve fizik gibi birçok alanda da önemli uygulamalara sahiptir. Örneğin, bilgisayar oyunlarında karakterlerin hareketi öteleme ve döndürme ile sağlanırken, simetrik tasarımlar yansıtma prensibiyle oluşturulur. Geometrik dönüşümleri anlamak, nesnelerin uzaydaki hareketlerini ve birbirleriyle olan ilişkilerini kavramak için temel bir adımdır.
Bu dönüşümler, sadece geometride değil, bilgisayar grafikleri, animasyon, robotik ve fizik gibi birçok alanda da önemli uygulamalara sahiptir. Örneğin, bilgisayar oyunlarında karakterlerin hareketi öteleme ve döndürme ile sağlanırken, simetrik tasarımlar yansıtma prensibiyle oluşturulur. Geometrik dönüşümleri anlamak, nesnelerin uzaydaki hareketlerini ve birbirleriyle olan ilişkilerini kavramak için temel bir adımdır.