- Katılım
- 5 Nis 2025
- Konular
- 14
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 12
- Puan
- 18
- Yaş
- 27
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- forumagel.com
Etkili bir SEO stratejisi, web sitenize daha fazla trafik çeker. Ancak arama motoru algoritmaları ve web yöneticisi kuralları sürekli, hatta günlük olarak değişiyor. Düzenli SEO denetimleri olmadan web siteniz mevcut SEO yönergelerine ayak uyduramaz ve görünürlüğünü kaybeder.
Çevrimiçi dünya sürekli değişiyor olsa da, web sitenizin her zaman olabileceğinin en iyisi olmasını sağlamak için düzenli SEO denetimleri.
İşte bir SEO denetiminin 5 temel faydası.
Teknik bir SEO denetimi şunları belirleyecektir:

Bir SEO denetimi aşağıdaki gibi şeyleri değerlendirecektir:
Bir SEO denetimi aşağıdaki gibi şeyleri belirleyebilir:
Bir SEO denetiminin belirleyebileceği şeylerden bazıları şunlardır:
İlk SEO denetimi size karşılaştırmalı değerlendirmeler sağlar. BUNDAN SONRA, her SEO denetimi geçmiş performansınıza katkıda bulunur ve SEO stratejinizin kaydettiği ilerlemeyi gösterir. Bu metrikler, neyin işe yaradığını ve dönüşümleri iyileştirmek için yöntemlerinizi nerede ayarlamanız gerektiğini ortaya çıkarır.
Bir SEO denetiminde yer alan yaygın ölçümler şunları içerir:
Çevrimiçi dünya sürekli değişiyor olsa da, web sitenizin her zaman olabileceğinin en iyisi olmasını sağlamak için düzenli SEO denetimleri.
İşte bir SEO denetiminin 5 temel faydası.
1. Teknik sorunları tanımlayın
SEO bir ev inşa etmek gibiyse, teknik bir SEO denetimi de sağlam bir temel oluşturmak gibidir. Temelinizde çatlaklar veya zayıflıklar varsa, üstüne ne kadar güzel inşa ederseniz edin, o ev mutlaka yıkılır.Teknik bir SEO denetimi şunları belirleyecektir:
- Web sitenizin yüklenmesi ne kadar sürer?
- Sitenizin hızı artırılabilir mi? Öyleyse nasıl?
- Sitenizde yönlendirmeler veya 404 hataları var mı?
- Site navigasyonunuz hem kullanıcılar hem de arama motorları için takip edilmesi kolay mı?
- Arama motorları sitenizi ne kadar kolay tarayabilir?

2. Arama görünürlüğünü iyileştirin
Arama motoru algoritmaları ve web yöneticisi yönergeleri, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için sürekli olarak geliştiğinden, bir SEO denetimi, sitenizin arama görünürlüğünü iyileştirmek için optimize edilebilecek öğelerini belirleyecektir.Bir SEO denetimi aşağıdaki gibi şeyleri değerlendirecektir:
- Sitenizin sıralaması hangi anahtar kelimeler için?
- Siteniz belirli anahtar kelimeler için nasıl daha iyi sıralanabilir?
- Sitenizin etkili başlıkları var mı?
- Sitenizin optimal meta başlıkları var mı?
- Sitenizin optimal meta açıklamaları var mı?
- Sitenizde kaç tane backlink var?
- Geri bağlantınızın kalitesi mi yoksa spam mı?
3. Daha iyi kullanıcı deneyimi
Kullanıcı deneyimi, arama motoru optimizasyonu için çok önemlidir. Arama motorları, sitenizin arızalı, güncelliğini yitirmiş, alakasız veya yavaş yüklendiği için kullanıcıların sitenizde kalmadığını anlayabilir.Bir SEO denetimi aşağıdaki gibi şeyleri belirleyebilir:
- Web siteniz mobil uyumlu mu? Değilse, bunu değiştirmek için ne yapılabilir?
- Sitenizin hızı artırılabilir mi?
- İçeriğiniz eski mi?
- Web sitenizde hatalar var mı?
4. Rekabetinizi izleyin
Hedef anahtar kelimeleriniz için en iyi arama sonucu için rekabet ediyorsunuz. Bir SEO denetimi, onları geride bırakmak için kullanabileceğiniz belirli stratejileri belirlemek için bu rakiplere bakacaktır.Bir SEO denetiminin belirleyebileceği şeylerden bazıları şunlardır:
- Rakipleriniz hangi anahtar kelimeler için sıralanıyor?
- Rakiplerinizin sıraladığı, hedeflemeniz gereken anahtar kelimeler var mı?
- Rakiplerinizin kaç tane geri bağlantısı var?
- Rakiplerinizin daha kaliteli geri bağlantıları var mı?
- Rakiplerinizi geride bırakmak için web sitenizin hangi yönlerini geliştirebilirsiniz?
5. Satışları ve olası satışları artırın
Web sitenizi stratejik olarak geliştirmek ve çevrimiçi içeriğinizi optimize etmek için SEO denetim raporunuzdaki bilgileri kullandığınızda daha iyi sonuçlar alırsınız.İlk SEO denetimi size karşılaştırmalı değerlendirmeler sağlar. BUNDAN SONRA, her SEO denetimi geçmiş performansınıza katkıda bulunur ve SEO stratejinizin kaydettiği ilerlemeyi gösterir. Bu metrikler, neyin işe yaradığını ve dönüşümleri iyileştirmek için yöntemlerinizi nerede ayarlamanız gerektiğini ortaya çıkarır.
Bir SEO denetiminde yer alan yaygın ölçümler şunları içerir:
- Arama hacmi – Trafiğinizin ne kadarı aramadan geliyor?
- URL tıklamaları – Arama sonuçlarınız kaç tıklama alıyor?
- Gösterimler – Arama sonuçlarınız kaç gösterim alıyor?
- Hemen çıkma oranı – Ziyaretçiler sitenizde ne kadar kalıyor?
- Hedef kitle – Sitenizi kimler ziyaret ediyor? Onlar nerede yaşıyor? Hangi cihazı kullanıyorlar?